Zoals eerder vermeld, staat kwaliteit hoog in het vaandel bij
den Heijer Schoonmaakbedrijf. We streven er continu naar onze dienstverlening te verbeteren en aan
te passen aan de veranderende vraag uit de markt. Een voorbeeld van de
toepassing van onze praktijkervaring in verbeterde werkmethoden is het volgende.
Naar aanleiding van de wens om meer zicht te hebben op de verschillende vormen
van onze dienstverlening heeft den Heijer Schoonmaakbedrijf een software-applicatie laten
ontwikkelen voor de planning van laagfrequente schoonmaakwerkzaamheden. U kunt
daarbij denken aan handelingen die slechts éénmaal per maand, kwartaal of jaar
dienen te worden uitgevoerd.
De controle hierop is van oudsher moeilijk, maar voor u als opdrachtgever, wel
essentieel. Onze applicatie maakt hiervoor planningen waaraan desgewenst
aftekenbonnen kunnen worden gekoppeld. Als opdrachtgever kunt u dus altijd
controleren óf en wannéér de betreffende werkzaamheden zijn uitgevoerd.
Voorbeeld
Een voorbeeld is het éénmaal per drie maanden bewassen van de
buitenzijde van gevelglas. Deze werkzaamheden worden in het systeem ingepland
voor maart, juni, september en december. Per keer draait het systeem automatisch
een aftekenbon uit, die door de opdrachtgever (of een gebruiker van het
betreffende pand) getekend kan worden. De bon wordt op de administratie van den
Heijer Schoonmaakbedrijf in de computer afgemeld op de datum waarop het werk is verricht. Op deze
wijze heeft zowel de opdrachtgever, als den Heijer Schoonmaakbedrijf een goede controle
op de verrichte werkzaamheden. Overigens worden ook onze inspectierapporten drie
keer per jaar gepland.
|